A karfiol pozitív hatásai a szervezetünkre

A karfiol egy sokoldalú, keresztvirágú zöldség, amelyet sokféleképpen felhasználhatunk a konyhában és még sokféle egészségügyi hatással is rendelkezik.
A karfiol pozitív hatásai a szervezetünkre

A karfiol számtalan pozitív hatással rendelkezik, talán azért is, mert magas a rost - és víztartalma, tele van fontos tápanyagokkal – vitaminokkal, ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal –-, ellenben csak kevés szénhidrátot és kalóriát tartalmaz.

A karfiol nagyon változatosan elkészíthető, így az étrendbe is könnyedén beilleszthető. Fogyasszuk rendszeresen, hiszen számtalan egészségügyi gondot előzhetünk meg a segítségével. Ma már karfiol receptek tömkelegéből válogathatunk.

A karfiol olyan tápanyagokban bővelkedik, amelyek számos egészségügyi előnnyel járnak. A zöldség, gazdag forrása a K-vitaminnak, a tiaminnak, a niacinnak, a riboflavinnak, a foszfornak, a mangánnak, a B6-vitaminnak, a káliumnak, a folsavnak, a pantoténsavnak.

Egy szulforafán nevű kénvegyületet is tartalmaz, amely kiváló rákellenes hatással bír. Nem csak a rákos sejtek létrejötte ellen jelenthet védelmet, de a már kialakult daganat növekedését is meggátolhatja. A karfiol izotiocianátokban is bővelkedik, amelyek szintén meggátolják a rákos sejtek kialakulását.

A karfiol, szulforafán vegyületei a szív - és érrendszer működését is segítik. Jótékony hatást fejtenek ki az artériákra és még a magas vérnyomás ellen is rendkívül előnyösek. Magas K-vitamintartalma pedig az erek egészségét biztosítja. Olyan egészségügyi betegségek kockázatait csökkenti, mint magas vérnyomás és érelmeszesedés, amely állapotok negatívan hatnak mind a szív, mind az érrendszer egészségére.

Az antioxidánsoknak jelentős szerepük van az oxidatív stressz csökkentésében és ezzel együtt a krónikus betegségek megelőzésében. A karfiol gazdag forrása ezeknek az antioxidánsoknak. Ilyen antioxidáns a C-vitamin is, amelynek kulcsszerepe van az immunrendszer erősítésében is.

A glükozinolátoknak is gazdag forrása, illetve olyan enzimekben is bővelkedik, amelyek együttesen segítenek az emberi szervezet méregtelenítésében. Ezzel pedig számos krónikus betegséggel, köztük a rákos megbetegedésekkel szemben is védelmet élvezhetünk, amennyiben rendszeresen fogyasztjuk ezt a keresztesvirágú zöldséget. A test méregtelenítéséhez az is elemi, hogy rendszeresen fogyasszunk rostokban bővelkedő táplálékokat. A karfiolban is rost van, amelyek segítenek eltávolítani a szervezetből a méreganyagokat, támogatják az emésztési folyamatokat és segítenek az olyan emésztési probléma megelőzésében, mint amilyen a székrekedés is.

Magas C-vitamintartalma segítséget nyújt a kollagén képződésében, amely védelmet jelent a csontok és ízületek számára a gyulladásos károsodásokkal szemben. K-vitamintartalma pedig a csontvesztést gátolhatja meg.

Kapcsolódó cikkek

A chia pudinggal akár még fogyhatunk is

A chia pudinggal akár még fogyhatunk is

Ha fogyni szeretnél, fogyassz chia magot és chia magból készült desszerteket.

A karfiol pozitív hatásai a szervezetünkre

A karfiol pozitív hatásai a szervezetünkre

A karfiolnak számtalan egészségügyi hatása létezik.

Fogyás. Dicsérjünk, vagy inkább hallgassunk?

Fogyás. Dicsérjünk, vagy inkább hallgassunk?

Dicsérjük meg, aki lefogyott, vagy ne mondjunk semmit?