A chia pudinggal akár még fogyhatunk is

Már a maják is ismerték ezt az apró magot, azaz a chia magot. Ha energiára volt szükségük, akkor csak ezeket a magvakat rágcsálták előszeretettel. A chia mag sok rostot, fehérjét, telítetlen zsírt, omega – 3 zsírsavat, illetve A-C –és E-vitamint is tartalmaz. A chia mag nagyon változatosan felhasználható a konyhában. Nem csak pudingot készíthetünk az apró magvakból, hanem hozzáadhatjuk muffinokhoz, péksüteményekhez, kenyerekhez, de turmixitalokhoz is hozzáadhatjuk, illetve a salátánkat is megszórhatjuk chia maggal.
A chia pudinggal akár még fogyhatunk is

A chia mag táplálkozási előnyei

A chia mag tele van értékes omega – 3 zsírsavval, amely egy remek gyulladáscsökkentő. Amennyiben naponta elfogyasztunk 30-40 gramm chia magot, úgy a gyulladásos markerek akár 40 százalékkal is csökkenhetnek a szervezetünkben.

A krónikus gyulladás betegségek kialakulásához vezethet. Krónikus gyulladást sok minden generálhat a szervezetünkben, de legfőképpen az egészségtelen életmód következménye, azaz az inaktív életmód, a dohányzás és az egészségtelen táplálkozás a kiváltó okai. A chia mag azonban nagyon hatékony a krónikus gyulladás csökkentésében és annak megszüntetésében.

A cukorbetegség is egy krónikus betegség, azonban a chia mag még ennek a betegségnek a megelőzésében is a segítségünkre lehet, hiszen javítja az inzulinérzékenységet és stabilizálja a vércukorszintet. A cukorbetegség elkerülése érdekében kerülni szükséges a feldolgozott élelmiszereket és előnyben kell részesíteni a tiszta étkezést.

A chia mag gazdag forrása a fehérjének, a foszfornak és a kalciumnak. Ez a hármas pozitívan hat a csontok egészségére.

A szívbetegség ma már népbetegségnek számít, hiszen a stroke és a szívinfarktus miatti halálozás az elsők között van nem csak hazánkban, világszerte is. A szívbetegség kialakulásában szerepet játszik a krónikus gyulladás, a magas vérnyomás és a magas testzsír is. Az egészséges táplálkozásnak és az egészséges ételek fókuszba helyezésének a szívbetegségek megelőzésében is kulcsszerepe van.

A chia mag alfa – linolén savban is rendkívül gazdag és másik előnyös tulajdonsága, hogy elősegíti a fogyást, hiszen tele van fehérjével, mégpedig egészséges fehérjével, amely megtámogatja a súlycsökkenést. Mindemellett sok – sok rostot is tartalmaz, amely könnyen eltelít, és így kevesebb ételt veszünk magunkhoz. A magas rost – tartalom a bél egészségét is fenntartja.

A chia mag antioxidáns – tartalma kiemelkedő. Az antioxidánsok olyan bioaktív anyagok, amelyek eredményesen harcolnak a szabadgyökökkel szemben, így előzve meg a sejtek károsodását és a betegségek kialakulását.

A legkönnyebben elkészíthető desszert: chia puding

Ha szeretjük a desszerteket, de egészséges alternatívákat keresünk, akkor készítsünk chia pudingot, hiszen nagyon hamar elkészül és az egészségünkkel is jót teszünk, ha rendszeresen fogyasztjuk.

Málnás chia puding hozzávalói:

· ¼ csésze chia mag

· 1 evőkanál méz (vagy más édesítő)

· 1 csésze kókusztej

· 1 vaníliarúd

· egy marék málna

· kókuszreszelék

Elkészítése:

Öntsd egy tálba a chia magot, a vanília rúd kikapargatott belsejét, a mézet és a kókusztejet. Keverd alaposan össze és tedd a hűtőbe félórára. 30 perc alatt a chia mag a többi összetevővel együtt géles, puding állagot képez. Készíts elő 2 poharat és rétegezd a pudingot a megmosott málnaszemeket. Díszítésként használhatsz néhány málnát és akár kókuszreszeléket is.

Kapcsolódó cikkek

A chia pudinggal akár még fogyhatunk is

A chia pudinggal akár még fogyhatunk is

Ha fogyni szeretnél, fogyassz chia magot és chia magból készült desszerteket.

Csodás táplálékok: erjesztett ételek

Csodás táplálékok: erjesztett ételek

A probiotikumokban gazdag erjesztett ételek nagyon egészségesek.

Fogyás. Dicsérjünk, vagy inkább hallgassunk?

Fogyás. Dicsérjünk, vagy inkább hallgassunk?

Dicsérjük meg, aki lefogyott, vagy ne mondjunk semmit?